شرایط دریافت پاسپورت قبرس شمالی + مزایا

در بین تمامی اقشار جوامع، افرادی که به مهاجرت فکر و یا آن را انجام می‌دهند، دنبال رسیدن به شرایط بهتر برای زندگی، پیشرفت، رفاه و … هستند. قبرس شمالی، از جهات مختلف، گزینه‌ی مناسبی برای انواع روش‌های مهاجرتی است. این کشور، سرزمینی قدرمند در زمینه‌ی تامین یک زندگی با کیفیت بالا است.

اقتصاد با کیفیت، بالا بودن سطح امنیت، وجود بهترین شرایط شغلی، تحصیلی و … از دلایلی هستند که در این کشور، هیچ کیف قاپی مشاهده نمی‌شود. قبرس شمالی از لحاظ امنیت در لیست 5 کشور امن دنیا قرار دارد.

دولت حاضر در قبرس شمالی، تلاش‌های بسیار جدی‌ای برای بهبود شرایط اقتصادی این کشور کرده است.

راه‌های متفاوتی برای ورود و دریافت پاسپورت قبرس شمالی وجود دارد. پس از ورود به این کشور و گذراندن مدت زمان مشخص به همراه رعایت شرایط مورد تایید قوانین قبرس شمالی، می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت و به طور رسمی یک شهروند قبرس شمالی شوید.

 

northern-cyprus-passport-2

 

 روش ‌های دریافت پاسپورت قبرس شمالی

دریافت پاسپورت قبرس شمالی برای افراد، به طرق متفاوتی امکان پذیر است؛ که در ادامه به طور مفصل درباره‌ی هر یک صحبت می‌کنیم:

 

اخذ پاسپورت از طریق تحصیل

گرچه دریافت پاسپورت قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی کار دشواریست، اما قبرس شمالی شرایطی را فراهم آورده تا ایرانیان محصل در دانشگاه‌های قبرس شمالی هم امکان دریافت پاسپورت این کشور را داشته باشند.

قبرس شمالی جزو معدود کشورهایی است که راهی برای دانشجویان ایرانی گذاشته تا بتوانند پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنند. همانطور که می‌دانید دانشگاه‌های قبرس شمالی، از بهترین دانشگاه‌های بین المللی و دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی هستند.

با وجود طرح‌های تبادل دانشجویی در این کشور، دانشجو می‌تواند رشته‌ی مورد نظر خود را در یکی از این دانشگاه‌ها گذرانده و سپس با شرکت در این طرحِ دانشجویی، در یکی از دانشگاه‌های اروپایی یا آمریکاییِ طرف قرارداد با دانشگاه قبرس شمالی تحصیلات خود را ادامه دهد.

اگر دانشجویی بخواهد اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کند، باید پس از پایان یافتن تحصیلات دانشگاهی خود، درخواست کار داده و ویزای کاری دریافت کند. همچنین از شرایط دریافت اقامت دائم و پاسپورت قبرس شمالی برای این افراد، زندگی کردن به مدت 7 سال در کشور قبرس شمالی است.

متقاضیان دانشجو در صورت نداشتن مدرک زبان هم می‌توانند برای مهاجرت از طریق تحصیلی ( به شرط گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی قبل از آغاز دوره‌ی دانشگاه ) اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در قبرس شمالی

 

investment-in-northern-cyprus-12

 

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

اخذ اقامت دائم قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز، امکان پذیر است. به همین منظور در ادامه روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی را برای شما شرح می‌دهیم:

 

  • خرید یا ساخت املاک مسکونی یا تجاری: برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید املاک مسکونی و یا تجاری نیاز است تا با پرداخت حداقل مبلغی برابر با 2 میلیون یورو ( از جمله 500 هزار یورو برای به دست آوردن اقامت دائم ) برای دریافت اقامت دائم قبرس شمالی اقدام نمایید.
  • خرید یا ایجاد مشاغل و یا ثبت یک شرکت در قبرس شمالی: برای دریافت اقامت دائم از این طریق، نیاز است تا اقدام به مشارکت یا سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل 2 میلیون یورو در یک بیزینس و یا ایجاد یک شرکت مستقل در قبرس شمالی و به کارگیری حداقل 5 کارگر ساکن قبرس شمالی، نمایید.
  • سرمایه‌گذاری از طریق اوراق قرض الحسنه: خرید حداقل 2 میلیون یورو اوراق قرض الحسنه طبق کمیسیون بورس و اوراق بهادار، امکان اقدام برای دریافت اقامت دائم  و پاسپورت قبرس شمالی را برای شما فراهم می‌کند.
  • ترکیبی از سرمایه‌گذاری‌های ذکر شده: سرمایه‌گذاری باید حداقل به مبلغ 2 میلیون یورو باشد ( این گزینه شامل مبلغ 500 هزار یوروی که برای به دست آوردن اقامت دائم باشد، نیز می‌باشد. ).

برای تاسیس یک شرکت در قبرس شمالی به طور کلی حداقل به وجود 2 شریک نیاز است؛که یکی از آن‌ها باید حتما قبرسی باشد. گرچه برای تقسیم سهم قوانین و موارد بسیاری وجود دارد اما به صورت کلی می‌توان اینگونه بیان کرد که 49 درصد از سهام متعلق به شما و 51 درصد متعلق به شریک قبرسی شما می‌شود.

روند ثبت شرکت در قبرس شمالی بسیار آسان است. یکی از نکات مهم درباره‌ی سرمایه گذاری در این کشور، این است که در قبرس شمالی برخلاف بسیاری از کشورها، فساد مالی در ادارات وجود ندارد.

بهتر است بدانید که با داشتن ویزای سرمایه گذاری پس از گذشت 3 سال و با تداوم فعالیت شرکت، می‌توانید اقامت دائم کشور قبرس شمالی را بدست آورید. همچنین در طول این مدت نیازی به حضور فیزیکی شما در قبرس شمالی، نیست.

بیشتر بخوانید: شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

 

northern-cyprus-passport-3

 

اخذ پاسپورت قبرس شمالی از طریق کار

درصورتی که قصد دریافت پاسپورت قبرس شمالی را از طریق کار در این کشور، دارید، نیاز است تا مراحل زیر را دانسته و سپس اقدام فرمایید.

در ابتدا نیاز است تا درخواست کاری خود را به یک کارفرمای قبرسی ارائه دهید. پس از اینکه درخواست شما توسط کارفرمای قبرسی تایید شد، قراردادی طبق قوانین وزارت کار قبرس شمالی تنظیم می‌کنید. در نهایت شما می‌توانید به قبرس شمالی سفر کرده و ویزای کاری خود را دریافت کنید.

گرچه ممکن است یافتن شغل در قبرس شمالی کمی سخت به نظر برسد؛ اما ناگفته نماند که ممکن است شما مهارتی داشته باشید که بسیار تخصصی بوده و به راحتی بتوانید، با دریافت رضایت کارفرمای قبرسی، به کشور قبرس شمالی مهاجرت کنید.

قراردادهای کاری معمولا بین 3 الی 12 ماه است. کارفرمایان امکان تمدید قراردادها را برای مدت بیش از 4 سال ندارند؛ مگر اینکه کارفرما به وزارت کار این کشور اعلام کند که شما در شغل خود دارای تخصص و مهارت خاصی هستید و او به شما نیاز دارد.

بیشتر بدانید: کار در قبرس شمالی

 

investment-in-northern-cyprus-11

 

اخذ پاسپورت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

یکی از پرطرفدارترین و بهترین راه‌های مهاجرت و اخذ پاسپورت قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. خرید خانه، ویلا و … در قبرس شمالی، نوعی سرمایه گذاری در این کشور محسوب می‌شود. دلایل زیادی برای اثبات این امر وجود دارد.

خرید و فروش املاک و مستغلات در قبرس شمالی با پوند انگلستان انجام می‌شود. پوند، یکی از مهم‌ترین و با ثبات‌ترین ارزها در برابر نوسانات ارزی و تورم است.

هر ساله حدود 10-15 درصد به ارزش ملک در قبرس شمالی افزوده می‌شود. همچنین ارزش پوند انگلستان، ثابت می‌ماند و تنزل پیدا نمی‌کند. در نتیجه شما از خرید ملک در این کشور، سود می‌برید. در کنار این مسئله، می‌توانید با اجاره دادن ملک خود، درآمدی ارزی ( پوند انگلستان ) نیز داشته باشید.

گام نخست برای اینکه بتوانید از طریق خرید ملک در قبرس شمالی برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید، ابتدا نیاز است که ملکی به ارزش حداقل 125 هزار یورو تهیه کرده و حداقل 30 درصد کل مبلغ را در ابتدای عقد قرارداد با فروشنده، پرداخت کنید.

طبق قوانین قبرس شمالی، پس از پرداخت اولیه، شما مالک رسمی ملک خود هستید و این مسئله به صورت رسمی در اداره‌ی ثبت اسناد، ثبت می‌شود.

دولت قبرس شمالی با وضع کردن چنین قوانینی در پی حمایت از سرمایه گذاران خارجی و جلب اعتماد آن‌ها است.

مورد بسیار مهمی که وجود دارد این است که چنانچه فردی دارای سابقه‌ی کیفری در هر کشوری باشد، اجازه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی را نخواهد داشت.

اگر قصد دریافت پاسپورت قبرس شمالی از طریق خرید ملک را دارید، باید بدانید که در مدت 5 سال اقامتتان در این کشور، نباید بیش از 80 روز خارج از کشور بوده باشید.

بیشتر بدانید: خرید ملک در قبرس شمالی

 

northern-cyprus-passport-4

 

اخذ پاسپورت قبرس شمالی از طریق تولد نوزاد

در ارتباط با تولد، قانونی به نام خاک و خون وجود دارد. در برخی از کشورها، بر اساس مکانی که نوزاد متولد می‌شود، پاسپورت صادر می‌شود.

در قبرس شمالی، قانون خون مطرح است و پپدر و مادر نوزاد باید تابعیت این کشور را داشته باشند تا پاسپورت قبرسی به او تعلق بگیرد.

تمام نوزادانی که در قبرس شمالی به دنیا می‌آیند، شهروند این کشور هستند. چنانچه والدین نوزاد، دارای اقامت قبرس شمالی باشند، پس از به دنیا آمدن نوزاد می‌توانند تابعیت و شهروندی قبرس شمالی را بدست آورند؛ اما اگر تابعیت این کشور را نداشته باشند، امکان دریافت پاسپورت قبرسی برایشان وجود ندارد.

در حالتی که تابعیت پدر و مادر نوزاد مشخص نباشد، اگر نوزاد 5 سال اول زندگی خود را به طور مستمر در قبرس شمالی زندگی کرده باشد، با تایید و تشخیص دولت قبرس شمالی، تابعیت این کشور را دریافت خواهد کرد.

 

اخذ پاسپورت قبرس شمال از طریق ازدواج

افراد بالای 18 سال در صورتی که به قصد دریافت پاسپورت قبرسی با یک تبعه‌ی قبرسی ازدواج کنند، حتما باید به مدت 3 سال با یکدیگر زندگی کنند و پس از آن می‌توانند پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این روش، این است که پس از ازدواج می‌توانید فرزندان و حتی پدر و مادر خود را هم به همراهتان به قبرس شمالی ببرید.

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت:

 

  • پاسپورت و شناسنامه‌ی هر دو نفر
  • گواهی ازدواج
  • گواهی طلاق ( در صورتی که هر یک از طرفین، قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته باشد )
  • گواهی تولد فرزندان ( در صورتی که هر یک از طرفین، از ازدواج قبلی خود دارای فرزندی باشند )
  • گواهی مجرد بودن ( در صورتی که هر یک از طرفین، از قبل ازدواج نکرده باشد )
  • بیمه‌ی درمانی
  • سند اجاره یا مالکیت ملک در قبرس شمالی
  • گواهی تمکن مالی ( فرد قبرسی باید حداقل هر ماه 1500 دلار درآمد داشته باشد )

پس از ارائه‌ی مدارک به سفارت، فرد قبرسی برای همسر خود باید تقاضای تابعیت دهد.

 

northern-cyprus-passport-5

 

رتبه پاسپورت قبرس شمالی

اعتبار پاسپورت به این معناست که با قدرت و اعتباری که پاسپورت کشور مد نظرمان دارد، بدون درگیر شدن در پروسه‌ی اخذ ویزا، صف انتظار سفارت، نگرانی‌های ریجکت شدن و … به هر نقطه از دنیا که بخواهیم، بتوانیم سفر کنیم.

رتبه‌ی اعتبار پاسپورت قبرس شمالی 15 است و شهروندانی که این پاسپورت را دارند، می‌توانند به 176 کشور دنیا به راحتی سفر کنند. این بدان معناست که اعتبار پاسپورت قبرس شمالی بالاتر از کشورهای مانند چین، امارات، ترکیه، قطر و … است؛ اما اگر بخواهیم بالاترین رتبه‌های پاسپورت را در میان کشورهای دنیا بررسی کنیم، 5 رتبه‌ی برتر به شرح زیر می‌باشند:

 

  1. ژاپن – سنگاپور ( دسترسی به 192 کشور دنیا )
  2. کره جنوبی – آلمان ( دسترسی به 190 کشور دنیا )
  3. فنلاند – ایتالیا – لوگزامبورگ – اسپانیا ( دسترسی به 189 کشور دنیا )
  4. اتریش – دانمارک – هلند – سوئد ( دسترسی به 188 کشور دنیا )
  5. فرانسه – ایرلند – انگلستان – پرتغال ( دسترسی به 187 کشور دنیا )

افرادی که اقامت دائم کشور قبرس شمالی را دارند می‌توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهایی که ویزای شینگن در آن‌ها اعتبار دارد سفر کنند؛ اما به دلیل اینکه قبرس شمالی هنوز در بین کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند، نیست، لزا افرادی که اقامت موقت قبرس شمالی را دارند برای سفر به کشورهای عضو شینگن باید ویزا بگیرند.

 

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

هزینه زندگی در کشور قبرس شمالی هم مانند سایر کشورهای دنیا، با توجه به سبک زندگی افراد بسیار متفاوت است. اگر شما دانشجویی باشید که در خوابگاه زندگی می‌کنید، مسلما نیازی به پرداخت اجاره یک خانه را نخواهید داشت و این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های شما کاهش یابد.

البته دانشجویان هزینه‌ی شهریه و … را پرداخت می‌کنند که یک فرد معمولی آن‌ها را ندارد. هزینه‌های دیگری مانند مواد غذایی، حمل و نقل، تفریح، سرگرمی و پوشاک به سلیقه و سبک زندگی افراد بستگی دارد. همچنین هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف قبرس شمالی هم متفاوت است.

به طور مثال اگر شما بخواهید به تنهایی در شهر نیکوزیا، زندگی کنید، هزینه زندگی در طول یک ماه حدود 700 تا 900 یورو خواهد بود و یا اگر بخواهید که در شهر لارنکا زندگی کنید، هزینه زندگی، حدود 600 تا 800 یورو در ماه خواهد بود.

بیشتر بدانید: اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

 

northern-cyprus-passport-6

 

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

در ادامه به برخی از مزایای زندگی در قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

 

  1. اقتصاد رو به رشد
  2. امنیت بالا
  3. سواحل بکر و طبیعت زیبا
  4. دانشگاه‌های بین المللی و معتبر
  5. امکان دریافت اقامت دائم
  6. سهولت در سفر به کشورهای اروپایی بدون دریافت ویزا
  7. مالیات اندک
  8. مردم خونگرم و صمیمی
  9. امکان خرید اقساطی ملک

موارد مذکور مزایای کلی برای زندگی در قبرس شمالی هستند. اگر تمایل دارید به صورت اختصاصی مزایای هر یک از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی را بدانید، می‌توانید با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

 

northern-cyprus-passport-7

 

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم قبرس شمالی

بسیاری از افراد به دنبال تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم در قبرس شمالی هستند. به این منظور ابتدا باید فرد بتواند به دولت این کشور ثابت کند که توانایی مالی خوبی دارد و برای ادامه‌ی زندگی و فعالیت در این کشور، وابسته به شخص دیگری نیست.

مسئله‌ی دیگر این است که باید بتواند ثابت کند که چه از لحاط سرمایه و چه تخصص، در صدد پیشرفت و ترقی در این کشور است و برای جامعه، فرد مفیدی بوده است.

در نهایت در زمان مصاحبه، می‌تواند از علایق شخصی خود به فرهنگ قبرس شمالی گفته و اقامت دائم خود را پس از گذراندن مدت زمان مشخص طبق قانون، دریافت کند.

آخرین مقالات پاسپورت قبرس شمالی

investigating-livestock-farming-in-north-cyprus-1

دامداری یکی از پردآمدترین مشاغل در قبرس شمالی

قبرس شمالی یک دولت خودمختار است که در شمال جزیره ...اطلاعات بیشتر
driving-jobs-in-north-cyprus-1

بررسی شغل رانندگی در قبرس شمالی

شغل رانندگی می‌تواند یک فرصت شغلی مناسب برای افرادی ...اطلاعات بیشتر
how-to-immigrate-to-cyprus-as-a-stylist-1

چگونه با حرفه آرایشگری به قبرس مهاجرت کنیم؟

قبرس شمالی، یک جزیره‌ی زیبا و جذاب در شرقی ...اطلاعات بیشتر
advantages-and-disadvantages-of-buying-property-in-north-cyprus-1

مزایا و معایب خرید ملک در قبرس شمالی

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از هم‌وطنان ایرانی ...اطلاعات بیشتر
advantages-and-disadvantages-of-living-in-northern-cyprus-1

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

جزیره‌ی قبرس، در شرق دریای مدیترانه در همسایگی جنوب ...اطلاعات بیشتر
how-is-the-job-market-in-northern-cyprus-1

بازار کار در قبرس شمالی چگونه است؟

مهاجرت به قبرس شمالی در سال‌های اخیر میان ایرانیان ...اطلاعات بیشتر

سوالات متداول پاسپورت قبرس شمالی

قدرت پاسپورت قبرس شمالی چقدر است؟

رتبه‌ی اعتبار پاسپورت قبرس شمالی 15 است و شهروندانی که این پاسپورت را دارند، می‌توانند به 176 کشور دنیا به راحتی سفر کنند.

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی و جنوبی

کشور قبرس جنوبی، بر خلاف قبرس شمالی، عضو اتحادیه‌ی اروپا است. پاسپورت قبرس جنوبی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به کشورهای اروپایی سفر کنید. این مورد تفاوت پاسپورت کشور قبرس شمالی و جنوبی است.

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

مالیات اندک، امنیت بالا، روند آسان و سریع، امکان خرید اقساطی ملک، وجود دانشگاه‌های بین المللی، آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای و عدم نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان از جمله مزایای زندگی قبرس شمالی هستند.

معایب اقامت در قبرس شمالی را می‌توان اینگونه بیان کرد که سیستم حمل و نقل ضعیف است. تنوع اجناس و کالا‌ها در قبرس شمالی کم است. امکانات تفریحی در پیک و های سیزن هستند.

سوالات شما

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها