شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی + مزایا

قبرس شمالی یکی از بکرترین و زیباترین کشورهایی است که بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت و زندگی در آن را دارند. قبرس شمالی به دلیل عدم نیاز به ویزای خاص برای ورود، قوانین مهاجر پذیری، سهولت در روند اداری امور مهاجرت، دارای شرایط مناسب‌تری برای افراد مهاجر، به ویژه ایرانیان، دارد.

امنیت بالا، مالیات اندک، اقتصاد رو به رشد، قوانین حمایتی دولت برای تضمین امنیت سرمایه و همچنین ایمن مورد که قبرس شمالی جزء 10 کشور برتر اقتصادی در جهان است، سرمایه گذاران ایرانی را مجاب برای  سرمایه گذاری در این کشور می‌کند.

 

شرایط و راه‌ های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

راه‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی وجود دارد و هر کدام از این روش‌ها، مزایا و شرایط خاص خود را دارند. برخی از روش‌های سرمایه گذاری مانند مشارکت در ساخت و ساز، مشارکت در بیزینس، کارآفرینی، خرید ملک، سرمایه گذاری در اوراق بهادار و … می‌باشند.

چنانچه سرمایه گذاری شما به حداکثر نرخ‌های تعیین شده توسط دولت قبرس شمالی برسد، زودتر از موعد مقرر می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. در ادامه به بررسی برخی ازین روش‌ها می‌پردازیم.

 

investment-in-northern-cyprus-2

 

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

اقامتی که از طریق ثبت شرکت به فرد سرمایه گذار می‌دهند، 2 ساله است. همچنین اقامت موقت افراد موسس، تا زمانی که بیمه و مالیات پرداخت کنند و شرکت فعالیت خود را ادامه دهد، قابل تمدید است. پس از گذشت مدت زمان مشخصی می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

قوانین کشور قبرس شمالی برای جلوگیری از پولشویی و فساد اداری بسیار سفت و سخت است. شما حتی برای تاسیس یک مغازه هم نیاز به ثبت یک شرکت دارید. می‌توانید پس از ثبت یک شرکت، کار چندین مغازه و بیزینس را از طریق همان شرکت انجام دهید؛ ولی در هر صورت باید یک شرکت ثبت شده وجود داشته باشد.

تمامی حساب‌های بانکی به شدت زیر ذره بین هستند.

 

هزینه‌ های ثبت شرکت در قبرس شمالی

در حالت کلی، 120 دلار باید به مدت 2 الی 3 ماه در حساب بانکی شخص در بانک‌های قبرس شمالی بماند. 10 دلار نیز باید به صورت مادام العمر و تا زمانی که شرکت فعالیت خود را ادامه می‌دهد به صورت بلوکه شده باید در حساب شخص بماند و حتی صاحب آن نیز نمی‌تواند آن را برداشت کند.

هزینه‌های ثبت شرکت حدود 7 هزار دلار است که شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • هزینه‌ی حسابدار
  • هزینه‌ی امور اداری
  • هزینه‌ی مجوز‌های لازم

 

انواع شرکت قابل ثبت در قبرس شمالی

به طور کلی می‌توان که شرکت‌های قابل ثبت در قبرس شمالی، از لحاظ نوع فعالیت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

 

  • شرکت‌ تجاری

این نوع شرکت‌ها می‌توانند به فعالیت‌هایی مانند خرید، فروش، صادرات، واردات، امور خدماتی و … که باعث کسب درآمد باشد بپردازند

 

  • شرکت خدماتی

این نوع شرکت فقط می‌تواند به ارائه‌ی خدمات بپردازد و اگر خرید و فروشی انجام می‌دهد باید در راستای ارائه‌ی خدمات و فعالیت شرکت باشد.

 

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی وجود دارد، خرید ملک در این کشور است. با کمی جستجو در بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی، متوجه این موضوع خواهید شد که ،شما حتی با مبلغ 40 هزار پوند هم می‌توانید صاحب ملکی در این کشور شوید.

چنانچه تصمیم به خرید یک خانه ویلایی در قبرس شمالی دارید، با پرداخت حداقل 100 هزار پوند نیز می‌توانید صاحب ویلا شوید. همچنین برای خرید یک ویلای مجلل و لوکس شما نیازمند پرداخت حداقل 250 هزار پوند خواهید بود.

برای خرید یک آپارتمان و یا پنت‌ هاوس مجلل، با شرایطی بسیار مناسب شما باید حداقل 200 هزار پوند هزینه کنید.

 

investment-in-northern-cyprus-3

 

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

 

  • رشد سالیانه‌ی قیمت ملک در قبرس شمالی

رشد سالانه‌ی ملک در قبرس شمالی بین 15 تا 20 درصد است.

 

  • دریافت سند تک برگ و مادام العمر

یکی از برترین مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دریافت سند تک برگ و مادام العمر است. طبق قوانین این کشور، حتی پس از فوت سرمایه گذار، ملک به وراث او خواهد رسید و دولت قبرس برخلاف کشورهای دیگری مانند گرجستان، ترکیه و … هیچ سهمی از ملک خریداری شده نخواهد داشت.

 

  • سهولت در اخذ اقامت قبرس شمالی

یکی از بهترین راه‌های دریاافت اقامت قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. حضور فیزیکی فرد برای خرید و دریافت اقامت قبرس شمالی اجباری نمی‌باشد. تنها لازم است که شما فقط یک روز در سال را در این کشور حضور داشته باشید، تا بتوانید اقامت خود را تمدید نمایید.

 

  • سودآور بودن سرمایه گذاری در بخش املاک

اقتصاد در کشور قبرس شمالی، بر پایه‌ی گردشگری است. حضور دانشجویان بین المللی، بازرگانان، توریست‌ها و افراد مهاجر، اهمیت وجود املاکی برای خرید و اجاره را مشخص می‌کند.

 

  • وجود شرایط خرید اقساطی ملک

ببسیاری از پروژه‌های معتبر، این امکان را فراهم کردده‌اند تا افراد با پرداخت حداقل 30 درصد از قیمت ملک بتوانند برای خود و اعضای خانوادشان درخواست اقامت کنند. طبق این تسهیلات، فرد خریدار می‌تواند ما بقی مبلغ ملک را در اقساط بلند مدت و بدون بهره پرداخت کند.

 

  • تضمین دولت برای خرید ملک

بلافاصله پس از پرداخت اولیه، قرارداد ما بین شما و کمپانی فروشنده در اداره‌ی ثبت اسناد به ثبت می‌رسد. این امر برای تضمین سرمایه گذاری شما صورت می‌گیرد و عملا فروشنده نمی‌تواند ملک شما را به شخص ثالث بفروشد.

 

سرمایه گذاری از طریق دلار یا پوند

چنانچه بتوانید از طریق دلار یا پوند در کشور قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنید، ارزش سرمایه‌گذاری شما بسیار بالا بوده و سرمایه‌ی شما شامل ارزش افزوده بیشتری خواهد شد؛ زیرا دلار و پوند از جمله ارزهای معتبر جهان هستند، که هرگز ارزش خود را از دست نخواهند داد.

 

investment-in-northern-cyprus-4

 

سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه

برای این نوع سرمایه گذاری، فرد سرمایه گذار خارجی باید حداقل به میزان 500 هزار یورو اوراق قرضه خریداری کند.

چنانچه این مبلغ برای مدت 3 سال در اوراق قرضه‌ی قبرس شمالی بماند، فرد می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند. بر اساس قوانین قبرس شمالی، با خرید چنین اوراقی برای فرد و خانواده‌اش اقامت موقت صادر شده و پس از گذشت 3 سال می‌توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند.

 

هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی با توجه به برنامه، هدف و لایف استایل از فردی به فرد دیگری تفاوت دارد. حتی هزینه‌ها در شهری به شهر دیگر هم متفاوت هستند.

شما اگر دانشجو باشید، مسلما هزینه زندگیتان ارزان‌تر از کسی خواهد بود که دارای خانواده‌ی 3 یا 4 نفره هست و ماهانه هزینه اجاره خانه، برق، آب و غیره را باید پرداخت کند.

در ادامه درآمد و هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی را به صورت مختصر می‌آوریم:

 

کم‌ترین میزان درآمد در ماه 3142 لیر
متوسط درآمد در ماه 5884 لیر
درآمد مطلوب در نیکوزیا و شهرهای گران در ماه 10000 لیر
میزان مالیات ( درآمد بیشتر از 5000 لیر ) 10 درصد
میزان مالیات ( درآمد بیشتر از 30000 لیر ) 37 درصد

 

investment-in-northern-cyprus-5

 

دریافت اقامت دائم کشور قبرس شمالی

پس از اینکه اقامت موقت خود را به مدت 5 سال در کشور قبرس شمالی تمدید کردید، حتی اگر شما فقط در طول هر سال یک روز در این کشور اقامت داشته باشید، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

بیشتر بدانید: اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

 

بررسی شهرهای قبرس شمالی برای سرمایه گذاری

طبق بررسی‌های به عمل آمده، سه منطقه‌یسودآور برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی، فاماگوستا، تریکومو و کرنیا هستند. منطقه‌ی فاماگوستا، یک شهر بندری و دارای دانشگاه‌های معتبر بسیاری است.در این شهر ساختمان‌های مدرن و لوکس به چشم می‌خوردکه نظر سرمایه گذاران را به خود جلب می‌کند. تمام این موارد به رشد اقتصادی سریع این منطقه،کمک به سزایی می‌کند.

تریکومو منطقه‌ای پر جنب و جوش است. جوان‌ترین مکان در قبرس شمالی که منطقه‌ی Long Beach آن بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد. در این منطقه وام‌های بدون بهره‌ی 48 ماهه با پیش پرداخت 30 درصد، مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

 

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

به طور کلی می‌توان گفت که مهم‌ترین مدارک لازم برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر است:

 

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • یک قطعه عکس
  • مجوز اقامت موقت
  • رزومه شغلی
  • تاییده‌ی بانکی برای حساب بانکی قبرسی
  • سند ملک یا اجاره‌ی ملک برای اقامت در قبرس شمالی
  • بیمه‌ی درمانی ( 185 یورو برای هر فرد به صورت سالیانه )

 

دریافت پاسپورت قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از لحاظ پاسپورت جزو معتبرترین کشورهای جهان است. اعتبار پاسپورت این کشور در رتبه‌ی 15 می‌باشد و شهروندان این کشور می‌توانند به 176 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط و دریافت پاسپورت قبرس شمالی

اما از چه طریق می‌توان پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کرد؟

 

investment-in-northern-cyprus-6

 

سرمایه گذاری

یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های سرمایه‌ گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی است؛ اما ممکن است شما کارآفرینی و سرمایه گذاری در بخش تجارت را به خرید ملک ترجیح دهید. از این رو می‌توانید از طریق سرمایه‌ گذاری در دیگر بخش‌های اقتصادیِ قبرس شمالی پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

 

تولد

در صورتی که شروط اقامت قبرس شمالی را داشته باشید، در صورت تولد فرزندتان در خاک این کشور، نه تنها فرزند شما، بلکه شما هم می‌توانید پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کنید.

 

ازدواج

اگر با یکی از شهروندان قبرس شمالی ازدواج کنید، به شرط آن که 3 سال در این کشور با یکدیگر زندگی مشترکی را داشته باشید، شما می‌توانید پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کنید.

 

investment-in-northern-cyprus-7

 

پناهندگی

شما می‌توانید با به جان خریدن خطرات بسیار اما با کم‌ترین هزینه، پاسپورت هر کشوری را که بخواهید دریافت کنید. در صورتی که به کشور قبرس شمالی پناهنده شوید، پس از دریافت تائیدیه‌ها، می‌توانید بعد از 5 سال و با رعایت شرایط مختص پناهندگان، پاسپورت خود را دریافت کنید.

 

کاری

اگر می‌خواهید از طریق پیدا کردن شغل به این کشور مهاجرت کرده و پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنید، ابتدا باید رزومه خود را برای کارفرمای قبرسی ارسال کرده و پس از تایید توسط کارفرما، می‌توانید به قبرس شمالی سفر کنید.

البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که کارفرمای قبرسی، بیش از 4 سال نمی‌تواند با شما قرارداد ببندد. مگر اینکه به وزارت کار این کشور اعلام کند که شما دارای تخصص خاصی هستید و او به شما نیاز دارد.

بیشتر بدانید: کار در قبرس شمالی

 

investment-in-northern-cyprus-8

 

تحصیلی

دانشگاه‌های قبرس شمالی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی است، که با انتخاب مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر خود، حتی اگر دارای مدرک زبان نباشید، می‌توانید در این کشور تحصیل کنید.

بیشتر بخوانید: تحصیل در قبرس شمالی

آخرین مقالات سرمایه گذاری در قبرس شمالی

get-to-know-the-types-of-scams-in-north-cyprus-1

با انواع کلاهبرداری ها در قبرس شمالی آشنا شوید

این یک واقعیت است که در تمامی مشاغل در تمام ...اطلاعات بیشتر
advantages-and-disadvantages-of-investing-in-north-cyprus-1

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

در سال‌های اخیر، قبرس شمالی به یکی از کشورهای ...اطلاعات بیشتر
property-ownership-document-in-north-cyprus-1

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت طریق خرید ملک در قبرس شمالی را ...اطلاعات بیشتر
girne

قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی با empirecyprus.co – وب سایت ...اطلاعات بیشتر

سوالات متداول سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

اقتصاد رو به رشد، سهولت در روند اخذ اقامت، سود آور بودن تمام روش‌های سرمایه گذاری، تضمین دولت برای سودآور بودن سرمایه گذاری

درآمد در قبرس شمالی چقدر است؟

امکان خرید اقساطی، داشتن سند تک برگ، امکان اخذ اقامت برای فرد و خانواده‌ی ایشان، خرید ملک با پوند انگلستان، ارزش افزوده سالانه ملک، پایین بودن هزینه‌های زندگی، مالیات اندک، امنیت بالا و … از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی هستند.از جمله معایب خرید ملک در قبرس شمالی ، دشواری در فروش ملک، سیستم حمل و نقل ضعیف در قبرس شمال و عدم دریافت کارت شهروندی است.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

برای اکثر پروژه‌ها، شما باید حداقل 30 درصد قیمت ملک را به صورت پیش پرداخت بپردازید و مابقی مبلغ را به صورت اقساط بلند مدت بدون بهره، پرداخت کنید. برای خرید ملک، الزامی به حضور فرد خریدار در قبرس شمالی وجود ندارد.

سوالات شما

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها