the-best-universities-in-northern-cyprus-1

the-best-universities-in-northern-cyprus-1


قبرس شمالی در سال‌های اخیر به مقصد مهمی برای ادامه تحصیل و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. سالانه مهاجران زیادی از اروپا و خاورمیانه به قصد ادامه احصیل و مهاجرت، به این کشور سفر می‌کنند.

کشور قبرس سالیانه دانشجویان زیادی را برای ادامه‌ی تحصیل به خود جذب می‌کند. در قبرس شمالی، دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که تعداد آن‌ها به 20 می‌رسد. به همین انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در قبرس شمالی، امری تخصصی است که مستلزم مشاوره با وکلا و متخصصین با تجربه است.

در این مقاله سعی داریم به نحوه‌ی انتخاب بهترین دانشگاه در قبرس شمالی بپردازیم.

دانشگاه‌های قبرس شمالی

انتخاب میان این تعداد دانشگاه می‌تواند در نگاه اول دشوار به نظر برسد. اما با در نظر گرفتن عوامل مختلف، انتخاب‌های شما محدود خواهند شد. برای مثال هر رشته فقط در تعدادی از دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. برای مثال بهترین دانشگاه در رشته‌ی داروسازی، دانشگاه بین‌المللی قبرس است چراکه این دانشگاه، مدرک دکترا به دانشجویان اعطا می‌کند.

رتبه‌ی دانشگاه‌های قبرس شمالی در این کشور و در دنیا

برای دانستن سطح علمی دانشگاه‌های قبرس، باید رنکینگ ملی و بین‌المللی ‌آن‌ها را در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها بدانید. در لیست زیر می‌توانید ریتبه برخی از دانشگاه‌ها را مشاهده کنید.

دانشگاهرتبه ملیرتبه بین المللی
دانشگاه قبرس11291
دانشگاه مدیترانه شرقی21847
دانشگاه نیکوزیا31973
دانشگاه بین المللی قبرس452974
دانشگاه خاور نزدیک قبرس63296
دانشگاه اروپایی قبرس74018
دانشگاه صنعتی قبرس84515
دانشگاه آمریکایی Grine94712
دانشگاه فردریک105439
موسسه قبرس115556
the-best-universities-in-northern-cyprus-2
the-best-universities-in-northern-cyprus-2

دانشگاه قبرس

این دانشگاه دوره‌های هنر، علوم انسانی و اجتماعی، زبان، پزشکی و مهندسی را در تمامی مقاطع ارائه می‌دهد. شهریه‌ی این دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی بین 5500 تا 7400 یورو متغیر است. برای ارسال درخواست به این دانشگاه حداکثر تا 30 آپریل فرصت هست. امکاناتی که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد عبارت است از: مسکن، تمکانات ورزشی، مشاوره شغلی و تحصیلی و امکان آموزش آنلاین.

بیشتر بخوانید: رنکینگ دانشگاه بین المللی در قبرس شمالی

دانشگاه مدیترانه شرقی

برای ثبت نام در این دانشگاه، باید در آزمون ورودی این موسسه شرکت کنید. همچنین برای پذیرفته شدن در این دانشگاه باید رزومه‌ی خوبی نیز ارائه کنید. دروه‌های اقتصاد، امور مالی، بانکداری و بیمه، بازاریابی تجارت بین الملل و نظارت بر منابع انسانی در این دانشگاه ارائه می‌شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه از سالیانه 2000 تا 7000 یورو تغییر می‌کند.

دانشگاه نیکوزیا

تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا در اکثر رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌شود. برای ارسال درخواست به این  دانشگاه حداکثر تا 1 جولای فرصت هست. شهریه‌ی این دانشگاه سالیانه حدود 8500 یورو است. این دانشگاه آزمون ورودی نداشته امتا نیاز به رزومه‌ی خوب دارد. این دانشگاه امکاناتی مانند وسایل ورزشی، کمک‌های مالی، مشاوره‌های شغلی و تحصیلی، آموزش آنلاین و مسکن‌های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه بین المللی قبرس

دانشجویان برای پذیرفته شدن در این دانشگاه، باید نمره‌ی قبولی را در آزمون ورودی آن کسب کنند. رشته‌های نظیر مهندسی، معماری، هنر، داروسازی، حقوق در این دانشگاه تدریس شده و میزان شهریه‌ی سالیانه آن از 1800 تا 3700 یورو متغیر است.

برای ثبت نام این دانشگاه تا 2 اکتبر فرصت دارید. این دانشگاه نیز وسایل ورزشی، بورسیه‌های تحصیلی، مشاوره‌های شغلی و تحصیلی و مسکن‌های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

the-best-universities-in-northern-cyprus-3

دانشگاه خاور نزدیک

این موسسه نیز آزمونی ورودی برای پذیرش دانشجویان برگزار می‌کند و بر اساس نمره‌ی متقاضیان به آن‌ها اجازه‌ی ورود به دانشگاه را می‌دهد. شهریه‌ی این دانشگاه سالینه بین 1800 تا 3700 یورو بوده و برای ثبت نام تا 1 ژانویه فرصت دارید.

دوره‌های معماری، هنر، داروسازی و دامپزشکی و پزشکی، حقوق و اقتصاد در این دانشگاه تدریس می‌شوند.

دانشگاه اروپایی قبرس

این دانشگاه دوره‌های علوم انسانی، پزشکی، مهندسی و علم و فناوری را ارائه می‌دهد. شهریه‌ی اسن دانشگاه از 2500 تا 7000 یورو متغیر است. برای ورود به این دانشگاه باید مدرک دیپلم 12 ساله ارائه دهید. از امکانات این دانشگاه می‌توان به امکانات ورزشی، خانه‌های دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی اشاره کرد.

دانشگاه صنعتی قبرس

دانشگاه صنعتی قبرس دوره‌های علوم انسانی، مهندسی، بازرگانی و هنر را ارائه می‌دهد. برای ارسال رزومه تا 31 مارس فرصت دارد. میزان شهریه سالیانه برای مقطع کارشناسی حدود 5500 تا 7400 یورو و برای مقطع ارشد 7400 تا 9200 یورو است.

دانشگاه آمریکایی Grine

دوره‌های معماری داخلی، معماری، اقتصاد و بازاریابی، دارو، مهندسی مکانیک و خودرو و روانشناسی در این دانشگاه تدریس می‌شوند. برای ثبت نام در این دانشگاه تا 9 اکتبر فرصت دارید و شهریه آن از 3500 تا 6300 یورو متغیر است.

دانشگاه فردریک

ورود به این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون ورودی نداشته و کافی است که رزومه قوی و نمرات بالایی داشته باشید. این دانشگاه به دانشجویان خدمات مالی، ورزشی ارائه می‌دهند. هزینه‌ی سالیانه‌ی این دانشگاه حدود 12900 تا 14700 یورو است. دروس طراحی مد و تصویر، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، معماری،  تربیت بدنی، داروسازی و پرستاری عمومی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

موسسه قبرس

شرایط پذیرش در این موسسه داشتن مدرک تافل یا آیلتس و ارائه رزومه قوی به دانشگاه می‌باشد. دوراه‌های دکترای علوم و فنون در میراث فرهنگی، دکترای علوم محاسباتی، دکترای محیط زیست و علوم زیستی، کارشناسی ارشد علوم محیطی، و کارشناشی ارشد علوم داده و شبیه سازی در این دانشگاه تدریس می‌شود. شهریه این موسسه سالیانه حدود 5000 یورو است.

سخن آخر

برای انتخاب یک دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظرتان، باید به خوبی تحقیق کنید تا با در نظر گرفتن رزومه، شرایط مالی و زمانی که در اختیار دارید، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

برای ادامه تحصیل در قبرس شمالی، می‌بایست با وکلا و موسسات معتبر و با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا به شما در اتخاذ بهترین تصمیم کمک کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]