high-paying-jobs-in-north-cyprus-1

high-paying-jobs-in-north-cyprus-1


اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، حتما یکی از دغدغه‌های اساسی شما بررسی شرایط کاری و میزان درآمد است.

قبرس شمالی در سال‌های اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته و نرخ بیکاری و فقر در آن به شدت کاهش یابد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که راه‌اندازی یک واحد تولیدی در قبرس شمالی مقرون به صرفه نیست، چراکه هزینه‌های انرژی مانند هزینه‌ی برق، آب و گاز در این کشور بالاست. تعداد واحدهای تولیدی در این کشور کم است.

در عوض بستر خوبی در قبرس شمالی برای شغل‌های دیگری مهیا است. این شغل‌ها کدامند؟ در این مقاله، در مجله تاپ گلد امپایر قرار است تا شغل های پردرآمد در قبرس شمالی را معرفی و آن‌ها را بررسی کنیم.

بازار کار و اقتصاد کشور قبرس

اقتصاد کشور قبرس به عنوان یک اقتصاد آزاد که تولید سبک دارد، مبتنی بر دستمزد بالا و توسط بانک جهانی تنظیم شده است. مزایای کار در کشور قبرس شمالی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بهتر است، چراکه نرخ مالیات در این کشور بالاتر است.

اگر مدرک متناسب با کار داشته باشید و بر زبان بومی این کشور یعنی ترکی و مقداری یونانی تسلط پیدا کنید، پیدا کردن کار برایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود.

ساعت کاری و دستمزد در قبرس شمالی

عموما در این کشور، بخش‌های دولتی و بانک‌ها، بالاترین میزان ساعت کاری را دارند. کارمندان این بخش‌ها، به طور میانگین دستمزدی بین 20 تا 30 یورو به ازای هر ساعت دریافت می‌کنند. همچنین کارکنان این بخش‌ها از مزایای متعددی برخوردارند. برای مثال کارمندان این بخش‌ها به دلیل قوانین موجود اخراج نمی‌شوند.

از طرفی با این که بخش‌های دولتی می‌تواند تا حدودی سودمند باشد، بخش خصوصی همیشه درآمد بهتری در بر دارد. برای مثال درآمد یک دستیار در شرکت‌های خصوصی متوسط 27000 یورو در سال خواهد بود. در مقابل حقوق یک مدیر چیزی حدود 50000 تا 80000 یورو در سال است.

میزان حقوق در قبرس شمالی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که هزینه‌های زندگی نیز کمتر از هزینه‌های روزمره در سایر نقاط اروپاست. برای همین سطح رفاه قبرس شمالی برای افراد شاغل از دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است.

کار در قبرس شمالی با مزایایی همچون بیمه عمر و بیمه درمانی، پاداش و سنوات سالیانه و در نهایت کمک هزینه‌های بازنشستگی همراه است.

چگونه باید ویزای کاری قبرس شمالی را دریافت کرد؟

پیدا کردن شغل برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی دارای شرایط متفاوتی است. شهروندان اروپایی بعد از ورود به قبرس شمالی، می‌توانند طی 90 روز به دنبال کار باشند. پس از پیدا کردن این شغل، باید درخواست اقامت موقت ارائه داده و پس از شش ماه آن را دریافت کنند.

در مقابل شهروندان غیر اروپایی، می‌بایست قبل از ورود به کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. ویزای شغلی بین شش ماه تا 3 سال اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید: تجربیات زندگی در قبرس شمالی

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

به دلیل اقتصاد رو به رشد قبرس و همچنین امکانات موجود و جمعیت کم این کشور افراد زیادی تصمیم به مهاجرت به قبرس شمالی را دارند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید، آشنایی با شغل های پر طرفدار در قبرس شمالی و مشاغلی که از درآمد بالایی برخوردار هستند، می‌تواند به شما در ساخت یک زندگی خوب و مرفه کمک کند.

high-paying-jobs-in-north-cyprus-2

مدیر بازاریابی

برای انتخاب این شغل، باید مدرک کارشناسی و حداقل هفت سال سابقه کار در زمینه مرتبط را داشته باشید. عمده مسئولیت این شغل تحقیق در مورد بازار، پشتیبانی آن و رهبری تیم بازایابی است. این شغل درآمدی حدود 5/1 تا 4/4 هزار یورو در ماه است.

خلبانی

این شغل، در قبرس شمالی بسیار پرطرفدار بوده و از درآمد بالایی هم برخوردار است. برای گرفتن این شغل باید از نظر جسمی سالم باشید. درآمد این شغل حدود 7/1 تا 8/4 هزار یورو در ماه است. فرد متقاضی باید دوره‌ی خلبانی را در قبرس شمالی یا سایر کشورهای اروپایی بگذارند و در ادامه به گذراندن دوره کارآموزی اقدام کند.

استاد دانشگاه

هر فرد برای انتساب عنوان شغلی استادیار، می‌بایست مدرک دکترا و همچنین سه سال سابقه کاری داشته باشد همچنین افراد برای کسب جایگاه استاد دانشگاه می‌بایست، 11 سال سابقه  تدریس در دانشگاه بین المللی را داشته باشند. درآمد ماهانه استاد دانشگاه 2 تا 5.8 هزار یورو می‌باشد.

دندان پزشک

برای کسب این شغل، ابتدا باید دوره‌ی 5 ساله‌ی دندان پزشکی را بگذرانید. پس از آن نیز گذراندن دوره‌ی کارآموزی در کلینیک الزامی است. درآمد ماهیانه‌ی این شغل چیزی حدود 3/2 تا 6/6 هزار یورو است.

وکالت

high-paying-jobs-in-north-cyprus-3

برای اشتغال در این حرفه فرد می‌بایست حداقل مدرک لیسانس حقوق داشته باشد. قبل از استخدام رسمی، فرد باید یک دوره‌ی 1 ساله کارآموزی در یک دفتر وکالت یا دفتر دادستانی را بگذرانند. پس از آن با شرکت در آزمون وکالت و کسب نمره‌ی قبولی می‌توانند مشغول به کار شوند. میزان درآمد ماهیانه یک وکیل در قبرس شمالی 2.9 تا 8 هزار یورو می‌باشد.

پزشک

یکی از شغل های پر طرفدار در قبرس شمالی، شغل پزشکی است. در اکثر کشورها، پزشکی جزو شغل‌های پر درآمد است. برای اشتغال در این عنوان شغلی فرد می‌بایست یک دوره 4 ساله را سپری کند. گذراندن یک دوره 2 ساله کارآموزی هم الزامی است.

برای تحصیل در این دوره فرد می‌بایست به زبان انگلیسی یا زبان رایج قبرس مسلط باشد. درآمد یک پزشک در قبرس شمالی ماهانه 4.2 تا 12.2 هزار یورو می‌باشد.

مدیر مالی

مدیر ارشد مالی، دومین سمت را پس از مدیر عامل در شرکت دارد. مسئولیت اصلی مدیر مالی شرکت، بررسی سود و زیان شرکت و تخصیص بودجه، و راهنمایی مالی به مدیرعامل می‌باشد. برای اخذ این عنوان شغلی فرد می‌بایست حداقل مدرک لیسانس حسابداری یا اقتصاد را داشته باشد. داشتن 10 سال سابقه کاری نیز در این زمینه الزامی است. درآمد مدیر مالی ماهانه 2.3 تا 6.8 هزار یورو است.

کار در صنعت بیمه

این شغل یکی از پر درآمدترین و پرطرفدارترین شغل‌ها در قبرس شمالی است.

مهندسی

افراد فارغ التحصیل در رشته‌هایی مانند برق، مکانیک و عمران شانس بسیار زیادی برای استخدام در شرکت‌های مهندسی را دارند.

تجارت

اگر برای این شغل، وقت و انرژی کافی بگذارید می‌توانید درآمد خوبی از طریق آن کسب کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این بود که شغل های پردرآمد در قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق دریافت ویزای کاری را دارید، بهتر است با مشاورین مجرب مشورت کنید.

شرکت تاپ گلد امپایر آماده است تا با ارائه‌ی خدمات، شما را در این مسیر یاری کند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها